HM beachwear 2012

Har knåpat ihop ett litet colage med HMs härliga lila/blå bikinisar. Tycker verkligen att HM är de bästa bujetmärket som vågar ta ut svängarna lige och inte gör de där lite tantigare bikinisarna... Måste bara till lägga att den övre bilden har jag lånat här. Åh, nu får det bara bli lite bättre väder så att man kan bada igen!
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

Dip-dye trenden

Hej!
¨Det är säkert flera som har märk att det har blivit väldigt inne med att Dip-dyea håret, det är ju inte så många som får göra det för ens föräldrar (som jag...) så därför kan man klä sig i det på något annat sätt!
Det är jätte många av budjetkedjorna som har flera olika plagg med dip-dye HM har bland annat dip-dye shorts, Ginatricot med och Zara har T-shirts med sånna tryck. Så om du helt enkelt är lite för feg (eller inte får), så köp en t-shirt från en av budjetkedjorna, då blir det ju inte en sån stor förlust! ;)
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

♥CupCakes♥

Hej!
Jag sa ju igår att jag skulle visa upp bild på mina cupcakes som jag bakade, så här kommer lite bilder och text. Jag bakade mörk choklad cupcakes (recept av Leila) och en vit chokladfrosting (som jag faktiskt exprimenterade ihop själv) och toppade med färska jordgubbar för att få en balans, annars är det väldigt lätt att den söta smaken får et väldigt övertag.

Blev jätte nöjd med formen på de, bakade ett annat recept en gång med då reste de sig inte riktigt upp och fick den där runda formen (okej, jag vet verkligen inte hur jag ska förklara det men ja...). Rekomenderar verkligen Leilas recept på själva cupcakesen (går att hitta på recept.nu) det är jätte bra, däremot tycker jag man ska exprimentera och prova massor av olika frostings, jätte kul ju! :)
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

New shoes

Hej!
Nu är hela dagen typ klar, har städat, pantat burkar och glasflaskor och sånt, sorterat papper, vikt tvätt, lagat midag med mera! Sen har jag räknat matte i typ tre timmar och bakat cup cakes (bilder kommer). Sen ungerfär vid 12 så tog jag en paus, åt lunch och fotade mina nya chippies!

Jag har haft chippies i färg och så innan men nu var jag lite tråkig och tog vita. Tänkte att jag ska ha de till min skolavslutningsklänning (långkläningen blir för kort med klackar...), men kändes lite dumt att köpa ett par skor som jga bara kommer att använda då så jag köpte chippies.
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

William this made my day!

HAHAH, det är verkligen min humor ända ut i fingerspetsarna. La ju ut en William video igår men jag älskar den!
-
Johanna
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

Dagens outfit ♥

Dagens outfit ser för tillfället ut så här, mina nya jeans från Dr Denim, ett brunt linne från HM (de fyndade jag med Matilda i måndags för ynka 30 kr!) en stickad bomulls tröja från något märke vad det nu var. Sen har jag en klocka från Gant som jag fick i konfirmationspresent (älskar den ♥), sen har jag också ett par stora fjäder örhängen från indiska och vita converce.

Ska snart sticka till skolan och hämta min mattebok som jag glömde igår, sen ska jag hem och jobba, har nämligen operationdagsverket idag! :) Jag orkar inte riktigt beskriva om vad allt handlar om men ni kan läsa mer om det här.

Hoppas att ni får en bra dag alla fina läsare, det ska jag ha iallafall!
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

Dagens outfit ♥


Idag körde jag på mina nya byxor jag köpte med Matilda igår, de är från Dr Denim och sitter som en smäck! Hur strechiga som helst så de lär väll inte bli något problem med att de blir för varma i sommar. ;)
Sen hade jag min skärp med nitar från tiger eller saddler, kommer inte riktigt ihåg. Jag hade en t-shirt från Zara imitationsläderjacka från Soya Concept och converce.

Slapp klädsel som passar en sån där lite slö skoldag (kom knappt upp ur sängen i morse...). Ha det bra! :)
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

William!

Åh jag älskar helt enkelt Williams videor, kan inte sluta skratta åt hans videos. HAHAHAHAHA, okej hans råtta åkte nästan ner i hans tröja, nej de mesta är verkligen för klockrent!
De flesta måste verkligen ha sett på en av William Spetz videor!
-
Johanna
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

Error error

Hej hej!
Jag försökte lägga upp ett videoinlägg igår och efter nästan en timmas väntan så funka det inte ändå... Åh jag blir sur på videofyme.... Aja jag var inne i stan igår med Matilda, bilder på de jag köpte kommer sen! Nu ska jag fortsätta räkna matte!

K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

Vem är jag Johanna?

Hej, hej!
Det är jag som är Johanna, jag snart 15 år och bor en bit utanför Göteborg. Jag bor där med min familj som består av min mamma, pappa och lilla syster. Jag är en riktigt djurvän, mina största intressen är ridning, mode, fotografi och shopping!
Jag bloggar mest om mina stora intressen som jag skrev innan, jag uppdaterar dagligen och hoppas att ni kommer att tycka om det!
Ser ni någon likhet imellan min och Matildas bild? ;)
-
Johanna
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

suger på att uppdatera

ja, jag är duktig. Ska blogga super duper bra näst nästa vecka, men nu låter jag johanna få blogga som en galning, puss
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget

   

Smyg filmar Matilda

Filmar lite när Matilda rider Caprilli på Daisy /Johanna

K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget

   

Räknar ner tiden

bloggar senare!

K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget

   

Verkligen världens godaste chokladbollar!

Slutade 12.50 idag, som vanligt. Cyklade hem, och har bakat chokladbollar! Så jädra goda är dom, haha men jag är också en liten klantis. Jag hällde i 2 MATSKEDAR vaniljsocker! Haha, det skulle vara 1 tsk.. men jag fick ut nästan allt, och la i lite extra kakao, så de smakar lite mer choklad. Men dom är grymt goda! Får fota dom sen, och lägga upp lite bilder! Här kommer en bild från när jag bakade hos en kompis.



Ja, inlägget om vad jag köpte osv. kommer komma upp. men inte klännings-bild, den får ni se på min avslutning!
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget

   

vad jag köpt idag!

ett par byxor och avslutningsklänning!

K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget

   

På busshållplatsen

Bloggar mer senare!

K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget

   

Kjol från mylovebasket.com!

Åh, älskar att det finns kjolar på mylovebasket! Älskar mylovebasket! :)
ASOS | ASOS Rose Print Shirred Rara SkirtASOS | ASOS Rose Print Shirred Rara Skirt
Kostar endast 93 kronor! Sjukt billigt.


K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget

   

Ny blogg!

välkommen till vår 'nya' blogg!

K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Övrigt / länka inlägget

   

Go Bloggerfy!

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni?

K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Övrigt / länka inlägget

   

Hej, jag heter Matilda. Hejdå.

Hejsan! Jag som är den ena ägaren av bloggen 'twostories' heter Matilda. Den andra tjejen som bloggar här är Johanna. Vi bloggar varannan vecka. Alltså, jag bloggar ojämna veckor, och Johanna jämna veckor. Jag tänkte berätta lite om mig själv.

Jag heter ju då Matilda, är snart fjorton år, bor nära göteborg och lever mitt liv. Eller inte riktigt fullt ut. På fritiden spelar jag teater, rider och så fotar jag med min pappas kamera. (Nikon d70s, om det är någon som undrar.) Jag umgås även med mycket kompisar och sånt, som en vanlig fjortonåring eller?.. Jaja, i alla fall så har jag även två svartvita katter som är galna, och bor som sagt i det avlånga landet sverige. Okej, nu blir det här en lång uppsats..

Ja, jag hoppas ni fått en liten inblick i mig, jag hoppas ni läser bloggen, för det ser både jag och Johanna fram emot! Jag bloggar alltså denna vecka (till söndag.) sedan får ni träffa Johanna! Ha det kalasbra, så bloggar jag senare!


K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget

   
twostories -

HM beachwear 2012

Har knåpat ihop ett litet colage med HMs härliga lila/blå bikinisar. Tycker verkligen att HM är de bästa bujetmärket som vågar ta ut svängarna lige och inte gör de där lite tantigare bikinisarna... Måste bara till lägga att den övre bilden har jag lånat här. Åh, nu får det bara bli lite bättre väder så att man kan bada igen!
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

Dip-dye trenden

Hej!
¨Det är säkert flera som har märk att det har blivit väldigt inne med att Dip-dyea håret, det är ju inte så många som får göra det för ens föräldrar (som jag...) så därför kan man klä sig i det på något annat sätt!
Det är jätte många av budjetkedjorna som har flera olika plagg med dip-dye HM har bland annat dip-dye shorts, Ginatricot med och Zara har T-shirts med sånna tryck. Så om du helt enkelt är lite för feg (eller inte får), så köp en t-shirt från en av budjetkedjorna, då blir det ju inte en sån stor förlust! ;)
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

♥CupCakes♥

Hej!
Jag sa ju igår att jag skulle visa upp bild på mina cupcakes som jag bakade, så här kommer lite bilder och text. Jag bakade mörk choklad cupcakes (recept av Leila) och en vit chokladfrosting (som jag faktiskt exprimenterade ihop själv) och toppade med färska jordgubbar för att få en balans, annars är det väldigt lätt att den söta smaken får et väldigt övertag.

Blev jätte nöjd med formen på de, bakade ett annat recept en gång med då reste de sig inte riktigt upp och fick den där runda formen (okej, jag vet verkligen inte hur jag ska förklara det men ja...). Rekomenderar verkligen Leilas recept på själva cupcakesen (går att hitta på recept.nu) det är jätte bra, däremot tycker jag man ska exprimentera och prova massor av olika frostings, jätte kul ju! :)
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

New shoes

Hej!
Nu är hela dagen typ klar, har städat, pantat burkar och glasflaskor och sånt, sorterat papper, vikt tvätt, lagat midag med mera! Sen har jag räknat matte i typ tre timmar och bakat cup cakes (bilder kommer). Sen ungerfär vid 12 så tog jag en paus, åt lunch och fotade mina nya chippies!

Jag har haft chippies i färg och så innan men nu var jag lite tråkig och tog vita. Tänkte att jag ska ha de till min skolavslutningsklänning (långkläningen blir för kort med klackar...), men kändes lite dumt att köpa ett par skor som jga bara kommer att använda då så jag köpte chippies.
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

William this made my day!

HAHAH, det är verkligen min humor ända ut i fingerspetsarna. La ju ut en William video igår men jag älskar den!
-
Johanna
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

Dagens outfit ♥

Dagens outfit ser för tillfället ut så här, mina nya jeans från Dr Denim, ett brunt linne från HM (de fyndade jag med Matilda i måndags för ynka 30 kr!) en stickad bomulls tröja från något märke vad det nu var. Sen har jag en klocka från Gant som jag fick i konfirmationspresent (älskar den ♥), sen har jag också ett par stora fjäder örhängen från indiska och vita converce.

Ska snart sticka till skolan och hämta min mattebok som jag glömde igår, sen ska jag hem och jobba, har nämligen operationdagsverket idag! :) Jag orkar inte riktigt beskriva om vad allt handlar om men ni kan läsa mer om det här.

Hoppas att ni får en bra dag alla fina läsare, det ska jag ha iallafall!
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

Dagens outfit ♥


Idag körde jag på mina nya byxor jag köpte med Matilda igår, de är från Dr Denim och sitter som en smäck! Hur strechiga som helst så de lär väll inte bli något problem med att de blir för varma i sommar. ;)
Sen hade jag min skärp med nitar från tiger eller saddler, kommer inte riktigt ihåg. Jag hade en t-shirt från Zara imitationsläderjacka från Soya Concept och converce.

Slapp klädsel som passar en sån där lite slö skoldag (kom knappt upp ur sängen i morse...). Ha det bra! :)
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

William!

Åh jag älskar helt enkelt Williams videor, kan inte sluta skratta åt hans videos. HAHAHAHAHA, okej hans råtta åkte nästan ner i hans tröja, nej de mesta är verkligen för klockrent!
De flesta måste verkligen ha sett på en av William Spetz videor!
-
Johanna
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

Error error

Hej hej!
Jag försökte lägga upp ett videoinlägg igår och efter nästan en timmas väntan så funka det inte ändå... Åh jag blir sur på videofyme.... Aja jag var inne i stan igår med Matilda, bilder på de jag köpte kommer sen! Nu ska jag fortsätta räkna matte!

K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

Vem är jag Johanna?

Hej, hej!
Det är jag som är Johanna, jag snart 15 år och bor en bit utanför Göteborg. Jag bor där med min familj som består av min mamma, pappa och lilla syster. Jag är en riktigt djurvän, mina största intressen är ridning, mode, fotografi och shopping!
Jag bloggar mest om mina stora intressen som jag skrev innan, jag uppdaterar dagligen och hoppas att ni kommer att tycka om det!
Ser ni någon likhet imellan min och Matildas bild? ;)
-
Johanna
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Johannas Vecka / länka inlägget

   

suger på att uppdatera

ja, jag är duktig. Ska blogga super duper bra näst nästa vecka, men nu låter jag johanna få blogga som en galning, puss
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget

   

Smyg filmar Matilda

Filmar lite när Matilda rider Caprilli på Daisy /Johanna

K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget

   

Räknar ner tiden

bloggar senare!

K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget

   

Verkligen världens godaste chokladbollar!

Slutade 12.50 idag, som vanligt. Cyklade hem, och har bakat chokladbollar! Så jädra goda är dom, haha men jag är också en liten klantis. Jag hällde i 2 MATSKEDAR vaniljsocker! Haha, det skulle vara 1 tsk.. men jag fick ut nästan allt, och la i lite extra kakao, så de smakar lite mer choklad. Men dom är grymt goda! Får fota dom sen, och lägga upp lite bilder! Här kommer en bild från när jag bakade hos en kompis.



Ja, inlägget om vad jag köpte osv. kommer komma upp. men inte klännings-bild, den får ni se på min avslutning!
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget

   

vad jag köpt idag!

ett par byxor och avslutningsklänning!

K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget

   

På busshållplatsen

Bloggar mer senare!

K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget

   

Kjol från mylovebasket.com!

Åh, älskar att det finns kjolar på mylovebasket! Älskar mylovebasket! :)
ASOS | ASOS Rose Print Shirred Rara SkirtASOS | ASOS Rose Print Shirred Rara Skirt
Kostar endast 93 kronor! Sjukt billigt.


K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget

   

Ny blogg!

välkommen till vår 'nya' blogg!

K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Övrigt / länka inlägget

   

Go Bloggerfy!

Nu kan man tjäna pengar på bloggen genom att skriva sponsrade inlägg från Bloggerfy, riktigt bra! Tycker dom är värda en liten "like" på Facebook, vad tycker ni?

K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Övrigt / länka inlägget

   

Hej, jag heter Matilda. Hejdå.

Hejsan! Jag som är den ena ägaren av bloggen 'twostories' heter Matilda. Den andra tjejen som bloggar här är Johanna. Vi bloggar varannan vecka. Alltså, jag bloggar ojämna veckor, och Johanna jämna veckor. Jag tänkte berätta lite om mig själv.

Jag heter ju då Matilda, är snart fjorton år, bor nära göteborg och lever mitt liv. Eller inte riktigt fullt ut. På fritiden spelar jag teater, rider och så fotar jag med min pappas kamera. (Nikon d70s, om det är någon som undrar.) Jag umgås även med mycket kompisar och sånt, som en vanlig fjortonåring eller?.. Jaja, i alla fall så har jag även två svartvita katter som är galna, och bor som sagt i det avlånga landet sverige. Okej, nu blir det här en lång uppsats..

Ja, jag hoppas ni fått en liten inblick i mig, jag hoppas ni läser bloggen, för det ser både jag och Johanna fram emot! Jag bloggar alltså denna vecka (till söndag.) sedan får ni träffa Johanna! Ha det kalasbra, så bloggar jag senare!


K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Matildas Vecka / länka inlägget