Jeffrey Campbell - Värt att spara för att få?

Hur många tjejer önskar egentligen inte att de ägde ett par av de här dösnygga skorna?!
I början när jag såg de på Kenzasblogg så kunde jag inte fatta hur någon ens i närheten kunde kalla de "snygga". Nu kan inte ens jag släppa blicken ifrån de!

Men vad gör de så snygga??? Eftersom jag hatade de i början så är jag kluven. Är de de skyhöga 16 cm klackarna? Eller kanske de vågade designerna? Eller är det bara priset som lockar oss?

Varför vill vi hellre ha ett par högklackade skor som är obekväma, istället för ett par sköna platta skor? Det verkar som kännslan att vara unik lockar oss. Känslan av att inte alla har råd med skorna. Är det en slags bekräftelse? i vilket fall är det kanska fånigt att vi hela tiden ska sträva efter att vara unika...
Fast vi bara vill ha samma saker som alla andra...

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: